Superfoods

Sierpień 29, 2018 By admin

Superfoods

Superfoods robią furorę na całym świecie. Należą do nich głównie produkty pochodzenia roślinnego.

Najlepiej poznane i wykazujące najsilniejsze działania zdrowotne to między innymi:

Spirulina – alga, bogata w białko, witaminy z grupy B i żelazo. Działa przeciwzapalnie oraz wykazuje działanie antyoksydacyjne. Dodatkowo wspomaga układ odpornościowy i łagodzi objawy alergii.

Jagody Goji – w sezonie można je zastąpić borówkami lub aronią. Doskonałe źródło witaminy C.

Grzyby Shitake – polecane osobom z problemami z cholesterolem, gdyż skutecznie go obniżają, dodatkowo podnosząc odporność organizmu.

Quinoa (komosa ryżowa)– zawiera dużą ilość białka (13-22%) oraz błonnika i żelaza. Polecana jako zamienniki ryżu.

Czekolada – zawiera w swoim składzie flawonole, czyi antyoksydanty, dzięki którym chroni organizm przed szkodliwymi czynnikami, zmniejszając ryzyko chorób układu krążenia oraz obniżając ciśnienie krwi.

Olej kokosowy – dzięki kwasowi laurynowemu ma właściwości antywirusowe, pomaga w chorobach jelit i wzmacnia odporność.

Superfoods możemy spotkać również w Polsce. Są to:

Czosnek – wzmacnia organizm i wykazuje działanie przeciwbakteryjne. Dodatkowo wpływa pozytywnie na pracę układu sercowo-naczyniowego.

Brokuły – doskonałe źródło witamin: C, K oraz witamin z grupy B. Zawiera również magnez, wapń, żelazo oraz dużo błonnika pokarmowego.

Kasza jaglana – jest polecana osobom cierpiącym na celiakię, gdyż nie zawiera glutenu. Można w niej znaleźć duże ilości witamin z grupy B, żelaza, magnezu, potasu i błonnika pokarmowego. Ma charakter alkalizujący, więc przywraca odpowiednie pH organizmu, a zawarta w niej lecytyna wpływa pozytywnie na pamięć i poprawia koncentrację.

Jarmuż – źródło cennych witamin: beta-karotenu, witaminy K, C i E oraz witamin z grupy B. Dzięki zawartemu w nim sulforafanie działa antybakteryjnie. Jarmuż jest też doskonałym źródłem żelaza, wapnia, fosforu i magnezu.

Olej lniany – zawiera niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe, które obniżają poziom złego cholesterolu LDL, a jednocześnie podwyższają poziom dobrego HDL. Dodatkowo to bardzo dobre źródło witaminy E, która ma działanie przeciwnowotworowe.

Kapusta kiszona – dzięki dużej zawartości witaminy C naturalnie zwiększa odporność organizmu. Oczyszcza organizm z toksyn i poprawia stan flory bakteryjnej jelit. Obniża również poziom cholesterolu.

Orzechy włoskie – zawierają nienasycone kwasy tłuszczowe, przeciwutleniacze, wysokowartościowe białko, witaminy A, C, E, z grupy B, cynk, fosfor, magnez, potas, żelazo, a także fitosterole, które obniżają poziom cholesterolu LDL.

COMMENTS

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przeczytaj poprzedni wpis:
Zdrowa alternatywa dla tradycyjnych ciast - ciasta fit
Zdrowa alternatywa dla tradycyjnych ciast – ciasta fit

Ciasta fit Coraz częściej zwracamy uwagę na skład i jakość oferowanych nam produktów. Zależy nam, aby przede wszystkim dostarczyć wszystkich...

Zamknij